Araştırma

        Proje Birimi 

FAKÜLTEMİZ PROJE EKİBİ VE FAALİYETLERİ

AMAÇ

İstanbul Üniversitesi-Cerahpaşa’nın en çok proje üreten fakülteleri arasında yer alarak, bilimin öncüsü olma vizyonu ile oluşturulmuş proje ekibimiz, dış kaynaklı projeler, Kalkınma Bakanlığı projeleri, TUBİTAK projeleri ve üniversitemiz bilimsel araştırmaları birimi tarafından desteklenen projelerinde fikirden yazım aşamasına kadarki tüm süreçlerde aktif rol alma ve fakülte akademik personeline danışmanlık yapma amacındadır.


      Projelerimiz



  • Ventrogluteal alan enjeksiyonunda bölge belirleme yöntemlerinin güvenirliği (TÜBİTAK)
  • Lise öğrencilerinin internet kullanımına yönelik tutumlarının sağlık davranışları üzerine etkisi (BAP)
  • Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Suçluluk ve Utanç Düzeyleri (BAP)
  • Bir üniversite hastanesinin çocuk endokrin polikliniğinin çocuklar ve yakınları tarafından değerlendirilmesi ve etkileyen faktörler (BAP)
  • Hemşirelerin sosyotropik otonomik kişilik özellikleri ve sürekli öfke-öfke ifade tarzları arasındaki ilişki (BAP)
  • Hemşirelerin bilgisayar okur-yazarlığı ve sağlık bakımında bilgisayar kullanımına yönelik tutumları (BAP)
  • Anaokulu çocuklarında obeziteden anneler mi sorumlu? (BAP)
  • Dışardan uygulanan termomekanik uyarı ve dikkati başka yöne çekmenin çocuklarda kan alma sırasında oluşan ağrıyı azaltmada etkileri (BAP)
  • Çocuklarda Kan Alma İşlemi Sırasında Oluşan Ağrıyı Azaltmada İki Farklı Yöntemin Etkinliğinin Karşılaştırılması: Kaleydoskop-Dikkati Başka Yöne Çekme Kartları (BAP)
  • Ergen Sağlığının Sürdürülmesi ve Geliştirilmesinde Hemşirenin Rolü (BAP)
  • İstanbul’da aile sağlığı merkezlerinde çalışan sağlık profesyonellerinin aşı uygulamaları konusundaki bilgi ve pratikleri (BAP)
  • Fetal anomali nedeniyle medikal abortus önerilen gebelerde ailenin kararında etkili olan faktörlerin incelenmesi (BAP)
  • Ergenlerde Vücut Kitle İndeksi (VKİ) ile Sosyal Görünüş Kaygı Düzeyi ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (BAP)
  • Yaşlıya bakım veren bireylerde bakıcı yükünü azaltmada Mc Gill modeline temellenen hemşirelik bakımının etkinliği (BAP)
  • Psikiyatrik hastalığı olan kadınlar ve çocuklarının bağlanma biçiminin çocukluk çağı örseleyici yaşantılarla ilişkisi (BAP)
  • Hemşirelerin meme, serviks ve kolon kanseri bilgilerinin değerlendirilmesi (BAP)
  • Enterokutan fistüllerde hemşirelik bakımı ve hasta eğitimi (BAP)
  • Hemşirelerde kas iskelet sistemi ağrılarının değerlendirmesi (BAP)
  • Hemşire ve ebe öğrencilerin el hijyeni uyumlarının değerlendirmesi (BAP)
  • Kontinans öz-yeterlilik ölçeğinin Türk kadınlarda geçerlilik ve güvenilirlik çalışması (BAP)
  • Ameliyat öncesi açlık süresinin hastanın fizyolojik parametreleri üzerine etkisi (BAP)


  • İnme Sonrası Üst Ekstremite Motor Fonksiyonun Kinematik Değerlendirilmesi (TÜBİTAK)
  • Çocuklarda Üst Ekstremite Rehabilitasyonunda Leap Motion Sensörü Yardımı ile Yapılan Egzersizlerin Etkinliğinin Araştırılması (TÜBİTAK)
  • Gelişmekte Olan Çocuklarda Femoral Anteversiyon Artışının (Çarpık Bacaklılık) Biyomekanik Etkilerinin Tespit Edilmesi (TÜBİTAK)
  • Spastik Kas Mekaniğinin İntraoperatif Deneylerle Araştırılması: Eklem Hareket Kısıtına Kas-Bağdoku Sisteminin Kümülatif Anormal Fonksiyonunun Yol Açtığını Göstermeye Yönelik Yenilikçi Yaklaşımlar (TÜBİTAK)
  • Eklem Hareketini Sınırlayan Patolojilerin Tedavisinde Kullanilan Botoks Uygulamasının Kas Biyomekaniğine Etkilerinin Miyobağ Dokusal Kuvvet İletimi Temelinde Araştırılması:Sonlu Elemanlar Analizi ve Hayvan Deneyleri (TÜBİTAK)
  • Torakal Maniplasyonun, torakal mobilite, fonksiyonel kapasite ve solunum fonksiyonlerına etkisi (BAP)
  • Juvenil idiyopatik artritli çocuklarda video bazlı oyunlarla yapılan görev odaklı eğitimin aktivite performansı ve katılım üzerine etkisi (BAP)
  • Kas güçsüzlükleri ve birlikte görülen yürüme problemlerinin sert diz (stiff knee) yürüyüşünün oluşumuna etkilerinin araştırılması (BAP)
  • Adolesanlarda yürümenin biyomekaniği üzerine tek taraflı sırt çantası taşımanın etkisi (BAP)
  • PedsQL 3.0 Artrit Modülü’nün Türkçe’ye kültürel adaptasyonu, geçerlik ve güvenilirlik çalışması (BAP)
  • Pulmoner Hipertansiyonlu Hastalarda İnspiratuar Kas Eğitiminin; Egzersiz Kapasitesi, Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi (BAP)
  • Juvenil idiopatik artrititli çocuk ve adolesanlarda fiziksel aktivite seviyesi, anksiyete, depresyon ve fonksiyonel yetenekler arasındaki ilişki (BAP)
  • Mulligan tekniği, pasif eklem mobilizasyonu, geleneksel fizyoterapinin diz osteoartrit tedavisindeki etkilerinin karşılaştırılması (BAP)
  • Multipl Skleroz’da grup egzersiz çalışmasının denge, fonksiyonel durum, spastisite, yorgunluk ve yaşam kalitesi üzerine etkileri (BAP)
  • Multipl Skleroz’lu hastalarda kognitif yetersizlikler ile günlük yaşam aktivitelerindeki bağımsızlık seviyesi arasındaki ilişki (BAP)
  • Pelvik taban kas eğitimi menapoz aşamasını etkiler mi? (BAP)


  • Üniversite öğrencilerinde yaşlılık ile ilgili tutumların değerlendirilmesi (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Sosyoloji Bölümü ile ortak kabul edilmiş proje)
  • Gallium 68 Sitrat sentezi karakterizasyonu ve enfeksiyonu görüntülemesi (Türkiye Atom Enerjisi Kurumu)


  • İç kulak anomalilerinde elektrofizyolojik bulguların değerlendirilmesi (Kalkınma Bakanlığı projesi)
  • Sessizliğime ses ver projesi (İSTKA)
  • Dinamik vestibuler sistem analiz algoritması geliştirilmesi ve denge tespit cihazı tasarımı projesi (TÜBİTAK)

  • Dezavantajlı çocuklara hayat rehberi yetiştirme projesi (İSTKA)
  • Sosyal hizmet uzmanlarının yoksulluk algısının yoksullukla mücadele programına etkisi (BAP)
  • Çocuklarda ve ergenlerde riskli durumlar öngörme ve prevansiyon (BAP)
  • Hayata bir çocuk, bir çocuğa hayat projesi (İSTKA)
  • Okullarda sosyal hizmet uygulaması (Şişli Kaymakamlığı)


   PATENTLERİMİZ


EBELİK BÖLÜMÜ

21 adet patent başvurusu bulunmaktadır.

FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ

10 adet patent başvurusu bulunmaktadır.

ODYOLOJİ BÖLÜMÜ

1 adet sonuçlanmış, 1 adet başvurusu yapılmış patenti bulunmaktadır.








İst-GETAM

 İstanbul Geronteknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi

İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak başvurusunu yaptığımız, “İstanbul Kalkınma Ajansı”tarafından başarılı bulunan ve desteklenmesine karar verilen projemizin genel hedefi, yaşlıların mobilite, denge, düşme gibi sağlık problemlerine, iletişim, boş zaman aktiviteleri, çalışma ve yaşam alanları ile ilgili sorunlarına teknolojik çevreler ve tasarımlar ile tedavi edici, ergonomik ve sosyal çözümler bulmayı amaçlayan İstanbul Geronteknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi (İst-GETAM) kurulması ve üniversite, sivil toplum kuruluşları, hastaneler, kamu kurumları ve özel sektörün katıldığı bir iş birliği ağı ile hayata geçirilmesidir.

 Üniversitemizin özellikle İstanbul'daki sağlık hizmetlerindeki tecrübesi ve yenilikçi uygulamaları birleştiren yüzü olması hedeflenen “Yaşlılarda inovasyon: İstanbul Geronteknoloji uygulama ve araştırma merkezi (İst-GETAM)” projemiz, İstanbul ilindeki yaşlılara hizmet sunacak, ardından Türkiye’deki diğer şehirlerde benzer merkezlerin kurulmasına öncülük edecektir.​

Projemiz kapsamında merkezimizin ilk olarak hayata geçireceği faaliyetler:

> Yaşlılarda denge, düşme riskleri, kas-iskelet sistemi problemlerinin teknoloji destekli cihazlarla değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu

> Yaşlıların sağlık problemlerinin tespit edilmesi ve öngörülen sorunlara Geronteknolojik prevensiyon stratejileri kapsamında önleyici ve iyileştirici yaklaşımların sağlanması

> Yaşam alanlarındaki çevresel sorunları olan yaşlı bireyler için danışmanlık hizmeti ve inovatif tasarımlarla ergonomik çözümlerin sağlanması

> Yaşlıların sosyal, mimari, tıbbi ve yaşam içinde gerekli diğer teknolojik araç gereçlerin kullanımı ve günlük yaşam aktiviteleri ile ilgili video bazlı eğitim ekipmanlarının geliştirilmesi ve eğitim verilmesi.

> Yaşlı bakımında bilişim teknolojisi gereksinim ve uygulamalarına yönelik ulusal çapta farkındalık yaratacak bilgilendirme toplantılarının düzenlenmesi

> Gerontoloji Alanında Multidisipliner Ar-Ge işbirliği ağının oluşturulması

> Projemizin üniversitemize ve hizmet alacak tüm yaşlılara ve yakınlarına fayda sağlamasını temenni ediyoruz.

11 Kasım 2016 tarihinde yapılan bilgilendirme toplantısı

İstanbul Geronteknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi bilgilendirme toplantısı 11 Kasım 2016 tarihinde Dekan Prof.Dr. Ahmet AKGÜL'ün ev sahipliğinde, Bakırköy Kaymakamı Sayın Adem ÖZTÜRK, Bakırköy Belediye Başkanı Sayın OP. DR. Bülent KERİMOĞLU, Bakırköy İlçe Sağlık Müdürü Sayın Ali Osman ÇOLAK , Bakırköy İlçe Müftüsü Sayın Mustafa AÇIKALIN, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Bakırköy İlçe Müdürü Sayın Metin ALBAYRAK, Bakırköy İşadamları Derneği Başkanı Sayın A. Salim YILMAZ, Bakırköy Halk Eğitim Müdürü Sayın Yener YILDIRIM ve Bakırköy Rehberlik Araştırma Müdürü Sayın Hasan KARA'nın katılımlarıyla fakültemizde yapıldı.

 

 

 

Bahçelievler Belediye Başkanı Sayın Osman Develioğlu ile İst-GETAM İSTKA proje ekibi toplantı gerçekleştirdi, yeni projeler konuşuldu.
15129095_1326859573993702_6200252489672976595_o

İlk İzlem Toplantısı öncesi proje ekibinin hazırlık çalışmaları

 

İst-GETAM Projesi 1.çalıştayı 6 aylık gece-gündüz çalışmanın sonucu olarak kabul edilmiş olan ve çalışmalarına başlamış olduğumuz İSTKA projesinin ilk çalıştayını gerçekleştirdik. Türkiye'de bir ilk olan ve dünyada sayılı örnekleri bulunan GERONTEKNOLOJİ merkezi kurulum çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Tüm proje ekibine ve projemizin iştirakçilerinden Bahçelievler Belediyesi Başkanı Sayın Osman Develioğlu ve Başkan Yardımcısı Sayın Zekeriya Yıldız'a, Bahçelievler Devlet Hastanesi Başhekimi Sayın Adnan Develioğlu'na, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Sayın Süheyla Apaydın ve Başhekim Yardımcıları Sayın Musa ÇIRAK ve Sayın Mehmet YÜRÜYEN'e, Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölüm Başkanı Sayın Devrim Tarakçı'ya katkılarından dolayı teşekkür ederiz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme, Stratejik Planlama (ADEK)

Dünyada 20. yüzyılın son çeyreğinde hızlanan, bilgiye dayalı küresel ekonomik yarış ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan önemli gelişmeler, ülkelerin her alanda olduğu gibi yükseköğretim alanında da sistemlerini yeniden değerlendirmelerini ve gelişmeler ışığında yeniden yapılandırmalarını beraberinde getirmiştir. Her geçen gün yükseköğretime olan talebin artması, buna karşın kamu kaynaklarından yükseköğretim kurumlarına ayrılan kaynakların aynı oranda artmaması, yaşanan hızlı ekonomik ve sosyal değişimler ile bilgi ekonomisi ve toplumu esaslı gelişmelerin yükseköğretim kurumlarından daha nitelikli hizmet beklentisinin artması ile hızla daha büyüyen ve yönetimi daha kompleks hale gelen yükseköğretim kurumlarının eğitim, öğretim, araştırma ve diğer hizmetlerinde sistematik ve stratejik yaklaşımları zorunlu hale getirmektedir. Bu değişim, özellikle Amerika Birleşik Devletlerine kıyasla yükseköğretim ve araştırmada giderek rekabet gücünü kaybeden Avrupa ülkelerinin Lizbon Süreci ile başlayan ve 2010 yılına kadar dinamik ve etkin bir bilgi toplumu ve ekonomisi oluşmayı hedefleyen Avrupa düzeyinde radikal bir hızda yaşanmaktadır.

Avrupa ülkelerinin bu kapsamda, etkin ortak bir Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) ve Avrupa Araştırma Alanı (AAA) oluşturma çalışmaları Bolonya süreci ile şekillenmiş ve bunu takip eden süreçler ile desteklenerek geliştirilmiştir. Günümüzde bu kapsamdaki çalışmalar büyük ivme kazanarak devam etmektedir. Bu kapsamda yürütülmekte olan çalışmaların içerisinde, Avrupa yükseköğretimin güçlendirilmesi, kalite düzeylerinin yükseltilmesi ve ortak kabul görmüş belirli standartlarda yükseköğretim sistemlerinde kalite güvence sistemlerinin oluşturulması yönündeki çalışmalar en önemli gündem maddesi haline gelmiştir. Bolonya süreci içerisinde bu konuda yapılan çalışmalar ve öneriler Yükseköğretimde Avrupa Kalite Güvence Birliği (ENQA)’nin 2005 yılında yayınlamış olduğu “Avrupa Yükseköğretim Alanında Kalite Güvence İlke ve Standartları” raporunda yayınlanmıştır. Bu raporda yayınlanmış olan ilke ve standartlar günümüzde bu alanda yürütülmekte olan çalışmalara rehberlik etmekte ve bu sayede Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile uyum içinde ve kıyaslanabilir kalite düzeyinde hizmet vermeleri hedeflenmektedir.

Bu kapsamda, her ülke kendi eğitim sistemine uygun kalite güvence standartlarını ortaya koymakta ve bu standartlar ışığında kendi eğitim sistemlerini değerlendirmektedir. Aynı kapsamda, ülkeler yükseköğretim kurumlarının kalite geliştirme faaliyetlerinin değerlendirilmesi için kalite ajansları oluşturulmakta ve dış değerlendiricileri kullanarak yükseköğretim kurumlarının kalite düzeylerinin belirlenmesini sağlamaktadırlar. Ülkemizde de bu gelişmeler ışığında, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından, yükseköğretimde kalite standartlarının oluşturulması, yükseköğretim kurumlarının akademik ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerinin iyileştirilmesi ve bu alanda uluslararası uyumluluğun sağlanabilmesi için YÖK tarafından hazırlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme” yönetmeliği 25942 Sayı ve 20.09.2005 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu yönetmelik kapsamında, çalışmaları koordine etmek üzere, Yükseköğretim Kurumları Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) kurulmuştur. YÖDEK, yükseköğretim kurumlarında akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarını ilgili yönetmelik ışığında yürütülebilmesine rehberlik edecek süreçleri tanımlamıştır. Söz konusu yönetmeliğin 8. Maddesi gereği Yükseköğretim kurumları kendi içlerinde akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarından sorumlu, Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu’nu oluştururlar. Bu amaçla kurulmuş olan İstanbul Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu, ilgili yönetmelik kapsamında çalışmalarına devam etmektedir

İstanbul Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu(İÜ-ADEK); üniversite genelinde eğitim-öğretim, araştırma, idari hizmetler (yönetim) ve topluma sunulan hizmetlerle ilgili kalite yönetim sistemi kurmak, program akreditasyonlarına hazırlık ve stratejik plan hedeflerini gerçekleştirmek amacıyla ‘bütünleşik bir kalite yönetim sistemi’ çalışması yürütmektedir. Bu amaçla tüm üniversite genelinde ve hastanelerde; ISO 9001’i temel alan, bununla birlikte Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA), Yükseköğretimde Avrupa Kalite Güvence Birliği (ENQA), Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK), EFQM vb. kalite ile ilgili sistem ve kuruluş esaslarını da içeren bütünleşik bir kalite yönetim sistemi alt yapısı hazırlanmıştır. Üniversite genelinde kalite kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla akademik ve idari personelin hepsine ulaşmak hedeflenerek eğitim çalışmaları ve diğer faaliyetler yürütülmektedir. Üniversitenin tüm birimlerini kapsayan bütünleşik kalite yönetim sistemi çalışması, alanında ülkemizde en geniş ölçekli kalite çalışmasıdır.

Kaynak: Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Rehberi

 AD SOYAD GÖREVİ E-MAİL
Dr. ÖĞR. ÜYESİ EDA YILMAZ ALARÇİN
ADEK BİRİM YÖNETİCİSİ
 eyilmaz@istanbul.edu.tr
Dr. ÖĞR. ÜYESİ SELMA SÖYÜK
KALİTE TEMSİLCİSİ ssoyuk@istanbul.edu.tr

Dr. ÖĞR. ÜYESİ FİKRET BÜYÜKKAYA
BİLİMSEL PROJELER fikret.buyukkayaistanbul.edu.tr
DOÇ.DR. ZAHRA POLAT
HEDEFLER HAKKINDA İNCELEME VE ANALİZ YAPMA zahra_polat@yahoo.com

ANKETLERİN DÜZENLENMESİ 
ARŞ.GÖR. TUĞBA CANBULUT
SOSYAL PROJELER tugba.canbulut@istanbul.edu.tr
 FİLİZ UYGUROĞLUEKİPMANLARIN HAZIRLANMASI, DAĞITIMI, TOPLANTI DUYURULARI filizada@istanbul.edu.tr

İstanbul Üniversitesi Araştırma Fonu 2547 sayılı YÖK kanunuyla kurulmuş ve 1984 yılında Prof. Dr. Sevim BÜYÜKDEVRİM yönetiminde çalışmalara başlamıştır.

1994-1998 yılları arasında Prof. Dr. Engin BERMEK tarafından yeniden yapılandırılmış, proje türleri net olarak tanımlanmış, ayrıca projeleri ön değerlendirmeden geçiren Uzmanlar Komitesi kurulmuştur.

1998-2005 yılları arasında Prof. Dr. Nejat DALAY yürütücü sekreter olarak atanmıştır.

2002 yılı başından itibaren Araştırma Fonu faaliyetleri kanun gereği durdurulmuş, ancak 10.04.2002 tarihli YÖK Yönetmeliği uyarınca “Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Yürütücü Sekreterliği” adı altında Rektör’e bağlı bir Birime dönüştürülmüştür.

İstanbul Üniversitesi’nin 26.11.2016 tarihli yönetmenlik uyarınca Üniversitenin farklı birimlerinden onbir öğretim üyesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu olarak atanmaktadır.

18.02.2005 tarihinde Prof. Dr. Feyza Erkan KRAUSE (İstanbul Tıp Fakültesi) yürütücü sekreter olarak atanmış ve görevini 09.04.2007 tarihine kadar sürdürmüştür.

11.04.2007 tarihinde Prof. Dr. Mehmet KAYA (Deneysel Tıp Araştırma Enstitüsü) bu göreve yürütücü sekreter olarak atanmış ve görevini 06-02-2009 tarihine kadar sürdürmüştür.

24-02-209 tarihinde Prof. Dr. Bekir Sıddık BİNBOĞA YARMAN (Mühendislik Fakültesi Enstitüsü) bu göreve Koordinatör olarak atanmış ve görevini 08-05-2015 tarihine kadar sürdürmüştür.

08-05-2015 tarihinde Prof. Dr. Halis Yunus ERSÖZ (İktisat Fakültesi Rektör Yard.) bu göreve Koordinatör olarak atanmış ve görevini 17-02-2016 tarihine kadar sürdürmüştür.

17-02-2016 tarihinde Prof. Dr. Ahmet YEŞİL (Orman Fakültesi) bu göreve Koordinatör olarak atanmış ve görevine devam etmektedir.


Maliye Bakanlığı’nın 1 Ocak 2009 tarihli Bilimsel Araştırma Projeleri ile ilgili usul ve esaslar tebliğinde Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi’nin ismi “Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi” olarak değiştirilmiştir.Ayrıntılı Bilgi İçin

TIKLAYINIZ.


Avrupa Birliği (AB) ve Uluslararası Projeler Ofisi Web sitesi için TIKLAYINIZ.